هر آنچه در مورد غرفه هاي نمايشگاهي بايد بدانيم

غرفه سازي نمايشگاهي,ساخت غرفه نمايشگاهي

هر آنچه در مورد غرفه هاي نمايشگاهي بايد بدانيم

آيا غرفه نمايشگاهي در برپايي نمايشگاه و جذب مشتري تاثيري دارد؟ در دنياي امروزه نمايشگاه‌ها و صنعت مربوط به آن از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است. با شركت در نمايشگاه و حضور در آن مي‌توان به عرضه محصولات توليدي خود به صورت مستقيم پرداخت و با مشتري و خريدار محصول ارتباطي نزديك و رو در رو برقرار كرد. در برپايي يك نمايشگاه داشتن غرفه مناسب براي ارائه محصول از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. طراحي زيبا و مناسب غرفه نمايشگاهي مي‌تواند در جذب مشتري تأثير بسزايي داشته باشد. در ادامه مطالب به مواردي كه در برپايي غرفه مطلوب و موفق كمك مي‌كند اشاره خواهيم كرد.

طراحي غرفه نمايشگاهي:

معمولاً به دليل هزينه بالايي كه شركت در نمايشگاه براي توليد كنندگان دارد اين دسته از افراد سعي مي‌كنند طراحي غرفه نمايشگاهي را به گونه‌اي انجام دهند كه جذب مشتري بالايي داشته باشند و در نتيجه با فروش بالا و جذب مشتري اين هزينه بالا را جبران كنند. خوب است كه قبل از شركت در نمايشگاه و طراحي غرفه اهداف خود از حضور در نمايشگاه را مشخص كرده تا با برنامه و به صورت اصولي اقدام به شركت در نمايشگاه كنيم. معمولاً هدف تمامي شركت كنندگان در نمايشگاه‌ها معرفي نام تجاري محصول، ارائه اطلاعات لازم در زمينه محصولات توليدي و خدمات، تبليغ محصول و همچنين جذب بيشتر مشتري در نمايشگاه مي‌باشد.

غرفه نمايشگاهي

اصول غرفه سازي:

اگر تصميم به حضور در نمايشگاه داريد به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه اصول اوليه در غرفه سازي را كه در زير به آن‌ها اشاره خواهيم كرد مطالعه كرده و از آن استفاده كنيد تا غرفه تان حضوري موفق داشته باشد.

نظم: رعايت نظم و توجه به آن از اصولي‌ترين موارد در غرفه نمايشگاهي مي‌باشد. با رعايت نظم در غرفه نمايشگاهي و مرتب بودن تمامي لوازم غرفه مراجعه كننده احساس آرامش و راحتي كرده و با رضايت خاطر و رغبت در غرفه خواهد ماند. چيدمان لوازم و وسايل غرفه اين امكان را براي مراجعه كنندگان فراهم مي‌كند كه به راحتي و بدون مشكل بتوانند از تمامي قسمت‌هاي غرفه نمايشگاهي بازديد كرده و تمامي محصولات موجود در غرفه را تماشا كنند.
تعبيه كردن مكاني براي نشستن: حتماً به اين نكته توجه داشته باشيد كه در زمان طراحي غرفه مكاني را براي نشستن و استراحت مراجعه كنندگان به غرفه در نظر بگيريد تا مراجعه كنندگان با آسودگي به مشاهده كالاهاي شما و انتخاب آن ها بپردازند.
طراحي و ديزاين: طراحي يك غرفه نمايشگاهي بايد بسيار جذاب و خلاقانه باشد تا بتواند مخاطب و مشتري را جذب كند. در طراحي غرفه توجه به نور و رنگ‌هايي كه مورد استفاده قرار مي‌گيرد بسيار مهم مي‌باشد.
غرفه نمايشگاهي

مراحل ساخت غرفه نمايشگاهي:

بعد از طراحي غرفه نمايشگاهي ساخت و اجراي غرفه در مرحله بعدي كار قرار دارد. با توجه به مساحتي كه براي غرفه در نظر گرفته شده است بايد اقدام به ساخت غرفه كرد. براي ساخت غرفه معمولاً سعي مي‌شود از موادي كه آسيبي به محيط زيست نمي‌رسانند و سازگار با محيط بوده و نصب و اجراي آن‌ها راحت باشد استفاده شود. نكته بعدي كه بايد به آن توجه كنيد تميزي و نصب صحيح قطعات مورد استفاده در غرفه مي‌باشد. اين كار بايد به صورتي انجام گيرد كه پس از پايان ساخت غرفه همه چيز به صورت درست و دقيق و در عين حال رعايت تميزي و زيبايي مورد استفاده قرار گرفته باشد كه زيبايي و تميزي ساخت از موارد جذب مشتري در بازديد از غرفه محسوب مي‌شود. توجه به نور پردازي مناسب و استفاده از تركيب رنگي جذاب در نورپردازي از ديگر مراحل ساخت غرفه نمايشگاهي مناسب و جذاب مي‌باشد.

غرفه نمايشگاهي

نقش بنر در غرفه نمايشگاهي:

حتماً براي شما هم بارها اين مسئله پيش آمده كه مشغول قدم زدن در مكاني هستيد و از دور بنر و تابلويي توجه شما را به خود جلب كرده و شايد مسير خود را هم عوض كرده باشيد و براي تماشا به محل مورد نظر رفته باشيد. يك بنر مناسب نيز مي‌تواند نقشي اساسي در جذب مشتري براي غرفه شما داشته باشد. معمولاً در بنر اطلاعات مختصر و مفيدي در مورد محصول و خدمات ارائه داده شده نوشته مي‌شود كه توجه به فونت، رنگ، سايز و تصاوير استفاده شده در بنر از اهميت ويژه‌اي بر خوردار است. بنرها معمولاً در نزديكي و يا سر در غرفه‌هاي نمايشگاهي نصب مي‌شوند.

غرفه نمايشگاهي

نكات مهم قبل از ساخت غرفه:

قبل از ساخت غرفه نمايشگاهي بايد مساحت جايي كه براي ساخت غرفه به شما اختصاص داده شده است مشخص باشد تا با توجه به فضاي موجود بتوانيد كار طراحي غرفه نمايشگاهي را انجام دهيد .
ميزان هزينه‌اي كه براي ساخت غرفه نمايشگاهي در نظر داريد بايد تعيين شده باشد تا با توجه به بودجه در نظر گرفته شده اقدام به طراحي و ساخت غرفه نمايشگاهي كنيد .
در هنگام عقد قرارداد با شركت‌هايي كه كار ساخت غرفه نمايشگاهي را برعهده دارند حتماً زمان تحويل غرفه را به دليل تايم محدود برگزاري نمايشگاه به صورت دقيق مشخص كنيد تا در زمان تحويل با مشكل مواجه نشويد.
غرفه نمايشگاهي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.