نكات مهم كه در تاثير گذاري غرفه نمايشگاهي

غرفه سازي نمايشگاهي,ساخت غرفه نمايشگاهي

نكات مهم كه در تاثير گذاري غرفه نمايشگاهي

بي شك يكي از مهم ترين بخش هاي هر نمايشگاهي را غرفه هاي آن نمايشگاه تشكيل مي دهند، غرفه سازي نمايشگاهي هنري است كه به ساخت يك غرفه زيبا، مدرن و پسنديده منجر مي شود. غرفه سازي داراي نكات فراوان و مراحل متعددي مي باشد، شما مي توانيد با داشتن يك غرفه زيبا در نمايشگاه به موفقيت هاي بسيار زيادي برسيد. در ادامه با اصول زيبا سازي و همين طور اصول اوليه غرفه سازي بيشتر آشنا مي شويم. 

غرفه نمايشگاهي چيست؟

يك غرفه نمايشگاهي زيبا در واقع ابزاري است كه باعث مي شود تا برنامه هاي شما و همين طور محصولاتتان بيشتر به چشم بيايد. شايد در نگاه اول بسياري از افراد اين تفكر را داشته باشند كه داشتن محصولاتي با كيفيت به تنهايي مي تواند باعث جذب مشتري شود و مشتري ها بيشتر به كيفيت مي نگرند، در حالي كه چنين نيست و تجربه ثابت كرده است كه بازديد كنندگاني كه به نمايشگاه مي آيند در اولين قدم وارد غرفه هايي مي شوند كه شكل ظاهري زيباتر و مشتري پسند تري را دارد. براي غرفه سازي به صورت زيبا  و دكوراسيون غرفه نمايشگاهي بايد چندين نكته را همواره به ياد داشته باشيد كه در ادامه با اين نكات آشنا مي شويم.

 

عوامل تاثيرگذار بر قيمت غرفه سازي نمايشگاهي

بودجه يكي از عوامل تأثيرگذار در نحوه ساخت غرفه است. در ادامه به برخي از عواملي اشاره مي‌كنيم كه در قيمت و بودجه اثرگذار هستند:

1. محل غرفه: قيمت پرداختي براي هر غرفه با توجه به  محل قرارگيري آن متفاوت است. غرفه‌هايي كه در مركز نمايشگاه قرار دارند به‌واسطه در مركز توجه بودن؛ قيمت بالاتري نسبت به غرفه‌هايي كه در گوشه قرار مي‌گيرند، دارند.

2. متريال استفاده‌شده: متريال استفاده‌ شده ازاين‌جهت كه بخش عمده‌اي از فرايند ساخت غرفه را به خود اختصاص مي‌دهد تأثير زيادي در بودجه دارد. متر يال‌هاي مختلف داراي قيمت‌هاي مختلفي هستند كه براي كاهش هزينه‌ها و درعين‌حال حفظ كيفيت مي‌توان از تركيبي از انواع متريال استفاده كرد.

3. متراژ غرفه: به‌طوركلي هرچه غرفه كوچك‌تر باشد قيمت آن بيشتر است؛ چون هرچه متراژ غرفه بيشتر شود قيمت تمام‌ شده آن كمتر مي‌شود. به‌طوركلي متراژ و قيمت باهم رابطه عكس دارند؛ البته فضاي كوچك مي‌تواند به دليل نياز به متريال كمتر در بعضي موارد به‌صرفه‌تر باشد.

اهميت غرفه آرايي نمايشگاهي

همان‌طور كه در بخش قبلي نيز اشاره كرديم غرفه آرايي نمايشگاهي در داشتن فروش خوب و ماندگار بودن در ذهن بازديدكنندگان تاثير به سزايي دارد. به شما توصيه مي‌كنيم قبل از شروع طراحي غرفه نمايشگاهي خود يك سري از نمونه كارها و عكس غرفه سازي هاي انجام‌ شده را مشاهده نماييد. ديدن نمونه كارهاي طراحي غرفه نمايشگاه به شما كمك بسياري مي‌كند و شما مي‌توانيد طراحي و دكوراسيون ايده آل و مناسبي براي غرفه خود در نظر بگيريد و آن را نيز عملي نماييد. اولين نكته در زمان طراحي غرفه بررسي دقيق پلان غرفه سازي نمايشگاهي مي‌باشد. در قدم اول بايستي اطلاعات دقيق از سالن محل غرفه سازي در دست داشت. پلان غرفه و موقعيت غرفه، ارتفاع سالن نمايشگاه، نوع نورپردازي سالن نمايشگاهي، راه‌هاي بارگيري و تخليه بار سالن، همگي مواردي از اين اطلاعات مي‌باشد. در طراحي غرفه نمايشگاه به فضاي براي تبادل اطلاعات غرفه نيز بايستي توجه نمود زيرا اين مورد فرصت بسيار مناسبي براي كاركنان غرفه شما ايجاد مي‌كند تا با بازديدكنندگان و مشتريان ارتباط برقرار نمايند و افراد را به محصولات و برند شما بيشتر جذب كند.

 

غرفه نمايشگاهي چگونه به برند شدن كمك مي كند؟

يكي از كارهايي كه معمولاً افراد از يك غرفه نمايشگاهي انتظار دارند، معرفي يك محصول به صورتي زيبا و شيك است. به‌طورمعمول در يك نمايشگاه غرفه‌هاي زيادي وجود دارند كه هر يك براي معرفي كارهاي يك برند است و معمولاً افراد زيادي هم براي ديدن اين محصولات به نمايشگاه مي‌آيند. غالباً هر شركتي بتواند محصول خود را بهتر يا زيباتر معرفي كند، بيشتر مي‌تواند به يك برند معروف تبديل شود. به دليل حجم زيادي از افرادي كه به يك نمايشگاه مي‌آيند، اين مكان مي‌تواند محل مناسبي براي معرفي يك برند جديد با امكانات جديد آن باشد. همچنين اين مورد را در نظر داشته باشيد كه شركت‌ها به صورت رقابتي براي بازاريابي در نمايشگاه قدم بر مي‌دارند، بنابراين زيبايي و كيفيت طراحي غرفه نمايشگاهي تأثير زيادي در اين ميدان رقابتي دارد.

اِلمان هاي مهم غرفه سازي نمايشگاهي 

 

يكي از ويژگي هاي خوبي كه براي طراحي غرفه نمايشگاهي مدنظر است سرعت و كيفيت كار است. در واقع بايد محصولات مورد نظر طبق زمان بندي مشخصي ساخته شود.  بهتر است كه فضايي براي استراحت كاركنان در نظر گرفته شود به طوري كه خارج از ديد مراجعه كنندگان باشد.

 

 

رنگ آميزي در غرفه سازي نمايشگاهي بسيار مهم است، رنگي كه براي فضاي كلي در نظر گرفته مي شود بايد با نوع محصول سازگار باشد، ميز و صندلي و ساير اقلام داخل غرفه بايد از هارموني مناسبي برخوردار باشند. در نظر داشته باشيد كه براي ساختن غرفه نمايشگاهي بايد در ابتداي امر يك طرح كلي مشخص شود و نظر مشتري مورد بررسي قرار بگيرد و در صورت مناسب بودن ايده اوليه ، بايد ساير بخش بندي هاي غرفه به طور دقيق دنبال شود. در اصول غرفه سازي نمايشگاهي عموماً تمامي بخش ها از يك چارت استانداردي برخوردار هستند و اين موضوع سبب مي شود كه شما بتوانيد بررسي دقيقي در بخش هاي مختلف داشته باشيد و تغييرات لازم به سادگي اعمال شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.