اهميت غرفه سازي در نمايشگاه ها

غرفه سازي نمايشگاهي,ساخت غرفه نمايشگاهي

اهميت غرفه سازي در نمايشگاه ها

غرفه سازي يكي از انواع فعاليت‌هاي ساخت‌وساز است كه عمدتاً در رابطه با فضاهاي نمايشگاهي و برپايي نمايشگاه مورد استفاده قرار مي‌گيرد. با فنون معماري و طراحي و همچنين استفاده از خلاقيت و نبوغ، غرفه سازي به يكي از حرفه‌هاي مهم در جهت معرفي كسب‌وكار تبديل‌شده است كه نقش زيادي در معرفي برند ايفا مي‌كند. غرفه سازي به‌ عنوان يك عامل مهم در كسب سهم بيشتر از بازار، تلقي مي‌شود.

در ادامه به نكاتي مي‌پردازيم كه در اين حرفه اهميت بسياري دارند.

مراحل غرفه سازي نمايشگاهي 

اهميت اين صنعت باعث شده است كه غرفه سازي از مراحل گوناگوني تشكيل شود، در ادامه به آن اشاره مي‌كنيم:
1. دريافت اطلاعات اوليه از مشتري در هنگام ثبت سفارش   
٢. ارائه طرح اوليه سه‌بعدي
٣. بررسي طرح با مشتري و اعمال تغييرات مطابق با سليقه آنها
٤. اجراي طرح نهايي در محل غرفه

 

متريال‌هاي استفاده‌ شده در غرفه سازي 

بهتر است انتخاب نوع مصالح مورد استفاده را به تكنسين متخصص واگذار كنيد؛ اما اين تصميم‌گيري با توجه به تغييراتي كه در ميزان قيمت ايجاد مي‌كند بايد با  مشتري هماهنگ شود.
انتخاب نوع مواد مورد استفاده گاه بستگي به نوع محصول دارد؛ زيرا درباره برخي  كالاها ممنوعيت استفاده از برخي مصالح وجود دارد. به‌طوركلي از موادي مانند: ام دي اف، شيشه، پاركت، چوب و ساير مواد در بخش‌هاي مختلف غرفه استفاده مي‌شود.

اهميت غرفه سازي نمايشگاهي در پيشرفت و توسعه

غرفه يكي از مكان هايي است كه به عنوان معرف شركت مربوطه عمل مي كند و نقش بسيار مهمي در موفقيت دارد. بنابراين بايد در تلاش باشيم تا طراحي و كارهاي چيدمان غرفه ما به نحوي انجام گيرد كه دربرگيرنده تمام اهداف ما از شركت در نمايشگاه باشد. آگاهي از اصول و نكات غرفه سازي نمايشگاهي، به ما كمك مي كند تا تمامي ويژگي هاي غرفه هاي نمايشگاهي از قبيل موقعيت مكاني مناسب، هماهنگي با محصولات، طراحي بي نظير، جذابيت بالا و همچنين موفقيت در انتقال پيام را برآورده كنيم. برپايي نمايشگاه هاي داخلي و خارجي مي تواند به عنوان فرصتي براي معرفي ما به ديگر شركت ها و به خصوص جهان باشد. از اينرو با غرفه سازي نمايشگاهي مي توانيد محصولات جديد خود را معرفي كنيد و آن ها را به نمايش بگذاريد، سرمايه گذاران جديد را تحت تاثير قرار دهيد، اعتبار و قدرت برند خود را به نمايش بگذاريد و در نهايت باعث پيشرفت خود باشيد.

نقش چيدمان در غرفه سازي نمايشگاهي

به منظور موفقيت در كار بايد استانداردهايي را در زمينه غرفه سازي نمايشگاهي رعايت كنيم تا به هدف مورد نظر خود دست پيدا كنيم. بررسي و توجه به نكات فني يكي از اصول و استانداردهاي اصلي در غرفه سازي مي باشد. از اينرو شما بايد عواملي نظير نورپردازي، فصل برگذاري، ارتفاع سقف، متراژ فضا، مسير ورود و خروج، رطوبت و غيره را در نظر بگيريد. بايد غرفه خود را طوري طراحي كنيد كه در كنار غرفه هاي ديگر برجسته باشد و طراحي آن متمايز از غرفه هاي محاور باشد. دكوراسيون و چيدمان غرفه بايد طوري انجام شود كه كالاي مورد فروش كانون توجه قرار گيرد. سعي كنيد غرفه خود را در نهايت سادگي، شيك نگه داريد؛ بنابراين هر چيزي كه باعث مي شود غرفه سازي نمايشگاهي شما شلوغ شود را از دستور كار حذف كنيد. هماهنگي و هارموني در فضا را فراموش نكنيد.

 

بهره گيري از طرح هاي مدرن غرفه سازي نمايشگاهي

يكي از مهم ترين نكات در غرفه سازي نمايشگاهي استفاده از طرح هاي به روز و مدرن مي باشد كه در عين سادگي و زيبايي، سرشار از نوآوري و خلاقيت باشد. طراحي يك غرفه بايد به گونه اي باشد كه در كوتاه ترين زمان بازديد كننده را جذب نموده و بتواند نيازهاي فرد را از نظر بصري تأمين كند. قرار دادن محصول مورد نظر در ديد مخاطب و دسترسي فرد به اين محصولات، يكي از نكات مهم در طراحي يك غرفه است كه بايد مدنظر قرار داد. از آنجايي كه نمايشگاه ها معمولاً پر ازدحام مي باشد طراحي غرفه ها بايد به گونه اي باشد كه مشتري به راحتي امكان ورود و خروج داشته باشد.

 

 

نكاتي براي طراحي بهتر غرفه هاي نمايشگاهي

 

در هنگام ساخت غرفه هاي نمايشگاهي گاهي اوقات بهترين ايده ساده ترين ايده مي باشد، اگر احتياج داريد كه براي مشتري فضايي آرام را ايجاد كنيد سعي كنيد براي طراحي يك ايده خلوت و ساده را بر گزينيد. ايده هاي طراحي به صورت ناگهاني به ذهن مي رسند بنابراين اگر بعد از مدت كوتاهي فكر كرديد خسته شديد، نا اميد نشويد و به كار خود ادامه دهيد. سعي كنيد فيلم هاي گوناگون، عكس هاي متنوع و مجلات مختلفي را در زمينه اي كه مي خواهيد غرفتان را بسازيد ببينيد، اين كار باعث مي شود شما بهتر فكر كنيد و ايده هاي بهتري را بدهيد.

اهميت غرفه سازي نمايشگاه

 

اولين قدم در طراحي غرفه سازي نمايشگاه، ارائه خلاقيت در طراحي نوآوري و استفاده مناسب از فضاي محدود نمايشگاه مي باشد. غرفه نمايشگاهي بايد به گونه اي طراحي شود كه در زمان هاي شلوغ و در مواقع ازدحام جمعيت بتواند مشتري را جذب خود كند و تاثير گذاري قوي بر وي داشته باشد و از ساير رقبا پيشي بگيرد. اين طراحي بايد طوري باشد كه در زمان كوتاه بازديد براي بازديدكنندگان، او را به سمت خود بكشاند.

 

از مواردي كه هنگام طراحي غرفه بايد به آن توجه شود، قيمت غرفه نمايشگاهي و شخصيت انسان ها مي باشد كه فرد طراح بايد توجه كند كه چه چيزهايي شخصيت انسان ها را تحت تاثير قرار مي دهد. براي رسيدن به اين هدف فرد مي تواند از عنصرهايي مثل رنگ، نور، و... استفاده كند. قيمت غرفه نمايشگاهي نيز تاثير بسزايي در بودجه براي طراحي آن دارد. در ادامه با قيمت غرفه نمايشگاهي و انواع آن بيشتر آشنا خواهيد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.