مقاوم سازي كفپوش انبارهاي صنعتي با استفاده از هاردنر بتن

غرفه سازي نمايشگاهي,ساخت غرفه نمايشگاهي

مقاوم سازي كفپوش انبارهاي صنعتي با استفاده از هاردنر بتن

ابتدا بايد بدانيم هاردنر بتن چيست؟

 

براي اين كه فهم بهتري از هاردنر بتن داشته باشيم، بايد ابتدا نگاهي به ويژگي‌هاي بتن بياندازيم. بتن معمولاً داراي مقداري آهك يا همان كلسيم كربنات است كه هيچ كمك و مشاركتي در مقاومت و دوام آن ندارد. تنها دليل وجود آن در بتن اين است كه واكنش‌هاي شيميايي در هنگام سخت شدن و گيرش بتن به صورت كامل انجام نمي‌شود و قسمت‌هايي از سيمان به صورت آهك در خود بتن باقي مي‌ماند. همچنين سطح بتن معمولاً داراي منافذي است كه باعث تضعيف شدن و پايين آمدن مقاومت آن مي‌شود. يك سري مواد شيميايي وجود دارد كه هنگامي كه در آب حل مي‌شوند، با آهك واكنش مي‌دهند و ژل CSH توليد مي‌كنند. اين مواد شيميايي شامل يون‌هاي سيليكات به علاوه‌ي يكي از فلزهاي سمت چپ جندول عناصر مندليف يعني: ليتيم، سديم، پتاسيم يا منيزيم مي‌باشد. يون‌هاي سيليكات كليد اصلي اين واكنش هستند. يون‌هاي فلزي معمولاً از لحاظ تأثير روي واكنش اهميت خاصي ندارند. هر چند كه ممكن است در نحوه‌ي پر شدن منافذ بتن نقش ايفا كنند. همانطور كه احتمالاً حدس زده‌ايد، ژل CSH توليد شده منافذ بتن را پر مي‌كند و باعث بالا رفتن مقاوم سازي سازه هاي بتني و دوام آن در برابر فرسايش مي‌شود.

 

انواع هاردنر بتن و مزيت استفاده از آن

 

هاردنر بتن در انواع مختلف و با قيمت هاي متفاوت و به شكل محلول در آب در بازار موجود است. با اضافه كردن اين مايعات سيليكاتي به سطح بتن خصوصاً كف‌پوش‌هاي بتني، باعث سخت‌تر شدن و بالا رفتن دوام بتن مي‌گردد. هاردنر بتن اگر به صورت مناسب انتخاب شود و اجراي آن دقيق و بر اساس آيين‌نامه‌هاي موجود باشد، مي‌تواند بهبود قابل توجهي در مقاومت بتن در برابر واكنش‌هاي شيميايي و فرسايش ايجاد كند. هم چنين دوام و عمر بتن در مقايسه با بتني كه در آن از هاردنر استفاده نشده، جهش قابل توجهي فراهم مي‌آورد. اجراي كف‌ پوش صنعتي در اثر گذشت زمان دچار تغييرات ظاهري و رنگي مي‌شوند. هاردنر از بروز چنين تغييرات و زردرنگ شدن كف ‌پوش يا بي‌رنگ شدن آن جلوگيري مي‌كند.

 

توصيه كارشناسان كلينيك بتن چيست؟

 

 

توصيه‌ي متخصصين و مهندسين در اين زمينه اين است كه در هر جايي كه از كف‌پوش بتني استفاده مي‌شود، از هاردنر بتن نيز استفاده شود. به خصوص در كف‌پوش‌هايي كه احتمال فرسايش و تخريب به وسيله‌ي واكنش‌هاي شيميايي در آن‌ها بيشتر است (مثلاً انبارهايي كه ماشين‌هاي انتقال مداوم در آن ها در حال حركت‌اند يا انبار مواد شيميايي كه ممكن است كف‌پوش در تماس با آن مواد دچار آسيب ديدگي شود) توصيه‌ي اكيد شده كه از افزودني‌هاي هاردنر استفاده شود. علاوه بر اين‌ها، هاردنر باعث مي‌شود تا بتن ضد آب شود و در برابر آب ضعف نداشته باشد. هم چنين تغييراتي در ظاهر كف‌پوش به وجود مي‌آورد؛ به اين شكل كه نور بهتر بازتاب داده مي‌شود و در نتيجه، كف‌پوش براق‌تر مي‌شود و ظاهر آن بهبود پيدا مي‌كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.