نحوه بازاريابي در غرفه نمايشگاهي

غرفه سازي نمايشگاهي,ساخت غرفه نمايشگاهي

نحوه بازاريابي در غرفه نمايشگاهي

غرفه  نمايشگاهي يكي از مهمترين ابزارهاي موثر تبليغات است كه امروزه به اولويت بازاريابي در مشاغل تبديل شده است. خريد از نمايشگاهي زيبا مي‌تواند براي هر فردي بسيار خوشايند باشد. از اينرو اگر به دنبال رونق كسب و كار خود هستيد بهتر است در ساخت و انتخاب غرفه نمايشگاهي تمام توان خود را به كار ببريد.

اهميت طراحي غرفه نمايشگاهي

استفاده از خلاقيت در ساخت غرفه نمايشگاهي يكي از دلايل جذابيت فضاي عرضه محصولات  مي‌باشد. هر غرفه داري در حال حاضر مي داند كه براي جذب مشتري بيشتر ابتدا بايد غرفه نمايشگاهي زيبا و خيره كننده اي داشته باشد تا هر فردي را جذب كند و موجب شود خريد و فروش محصولات داخل غرفه افزايش پيدا كند. يكي از توليد كنند گان مطرح كشور در زمينه غرفه نمايشگاهي شركت رايكا سازان است، كه با استفاده از عناصر و اجزاء مانند رنگ، فرم و نور با توجه به فعاليت اشخاص در غرفه مي تواند تاثير بسياري در روند افزايش فروش محصولات و خدمات داخل غرفه داشته باشد.

طراحي غرفه نمايشگاهي-رايكاسازان

استفاده از رنگ در غرفه نمايشگاهي

مهمترين نكته در جذابيت غرفه نمايشگاهي و بازاريابي بهتر در اين مكان ها، استفاده از عناصري مانند رنگ مي باشد. تركيب رنگ و استفاده از رنگ هاي متناسب با كاربرد غرفه نمايشگاهي از اهميت بسياري برخوردار است. رنگ غالب در ساخت غرفه نمايشگاهي رنگ سفيد است، البته استفاده از ديگر رنگ‌ ها مي‌تواند حس يكنواختي و كسالت را از بين ببرد و موجب جذابيت بيشتر غرفه شود.

استفاده از رنگ كرم و رنگ هاي گرم مي‌تواند در كنار رنگ خاكستري موجب جذب بازديد كنندگان بيشتري شود. يكي ديگر از موارد جذب مشتري استفاده از رنگ هاي تيره است كه مناسب براي افرادي  است كه مي‌خواهند غرفه متمايز تر از بقيه داشته باشند. توجه داشته باشيد كه استفاده از اين رنگ هاي تيره بر روي ديواره هاي غرفه نمايشگاهي مي تواند موجب ايجاد ديواره هاي تاريك و در نتيجه درخشندگي آثار داخل غرفه شود.

رنگ غرفه نمايشگاهي-رايكاسازان

كف سازي در غرفه نمايشگاهي

مرحله اول غرفه سازي ساخت زير سازي بنا يا كف سازي غرفه مي باشد كه اين كف سازي بستري مناسب براي سوار شدن غرفه روي آن است و معمولا سكويي به مساحت نقشه غرفه ۱۰ تا ۱۵ سانتي متر از سطح زمين ارتفاع دارد. در كف سازي غرفه علاوه بر زيبايي بصري كه ايجاد مي‌شود حريم غرفه نيز مشخص مي شود، اولين ابزار خودكار براي ورود و خروج بازديدكنندگان مي باشد؛ و همچنين از كف سازي مي توان به عنوان شاخصي براي تراز كردن و هموار كردن غرفه استفاده كرد. يكي از قديمي ترين روش هاي كف سازي استفاده از پالت هاي چوبي است كه البته هنوز هم از آن استفاده مي شود؛ اما پيشرفته ترين محصولات در زمينه كف سازي، سكوهاي پيش ساخته است كه قابليت تنظيم ارتفاع نيز دارد، و به دليل دقيق بودن و استوار بودن كف سازي از اين طريق بسيار مورد استفاده غرفه سازان قرار مي گيرد.

طراحي غرفه نمايشگاهي-رايكاسازان

تقسيم بندي فضاي غرفه نمايشگاهي

با توجه به اهميت بازاريابي در غرفه نمايشگاهي مي توان عامل مهم ديگري را كه در ساخت غرفه نمايشگاهي ايفاي نقش مي كند، تقسيم بندي فضاي غرفه دانست. زيرا اين تقسيم بندي سبب مي شود تا بازديدكنندگان توجه بيشتري به غرفه شما داشته باشند و در ساعت شلوغي نمايشگاه تمايل بيشتري براي حضور از خود نشان دهند.  با توجه به اهميت اين تقسيم بندي، بهتر است كه آن را به تيم و شركتي باتجربه كه مسئوليت ساخت غرفه را بر عهده داشته است، واگذار نماييد؛ زيرا علاوه بر سليقه و ذوقي كه بايد در ساخت فضاها به كار رود، دقت زيادي نيز براي ساخت اين فضا ها لازم است. در بعضي غرفه هاي نمايشگاهي ديده مي شود كه فضاي غرفه تبديل به انبار انبوه از وسايل و محصولات جهت معرفي شده است كه اين موجب از بين رفتن آرامش خريدار و حتي فروشنده مي شود.

مهمترين فضاهاي غرفه شامل فضاي خوشامدگويي و اطلاع رساني، فضاي ارائه و معرفي محصولات، فضايي براي تبليغات و قرار گرفتن استندها، فضاي مناسب براي گفت و گو و مذاكره و كنفرانس، فضايي براي قرارگيري مبلمان و نشستن بازديدكنندگان، فضايي براي پذيرايي و ارائه خدمات، فضاي مناسب جهت انبار كردن محصولات، فضايي براي آموزش و تعليم مخاطبان و فضايي براي آموزش و تعليم مخاطبان مي باشد.

طراحي غرفه نمايشگاهي-رايكاسازان

نكات مهم در ساخت غرفه نمايشگاهي

نحوه بازاريابي در غرفه نمايشگاهي به گونه‌اي است كه موجب مي شود افراد زيادي قادر به درك بهتر محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما شوند؛ زيرا اگر ساخت غرفه نمايشگاهي به دست افرادي توانمند و باتجربه باشد در همان ابتداي امر در ساخت غرفه نمايشگاهي به گونه اي عمل مي كنند كه تناسب زيادي بين نوع غرفه و فعاليت شركت به وجود بيايد و هماهنگي كاملي بين اجزاي غرفه و طراحي آن وجود داشته باشد. نكته ديگر در هنگام انتخاب غرفه هاي نمايشگاه، توجه به وضعيت مكاني غرفه و جذابيت بالاي آن مي باشد. قواعدي كه در ساخت غرفه بسيار حائز اهميت است اين است كه بايد شرايط لازم براي حضور بازديدكنندگان ايجاد شود و همچنين فضاي مناسبي براي انجام مذاكرات با مشتري وجود داشته باشد تا حريم هايي در غرفه براي مراجعه كنند گان وجود داشته باشد. استفاده از مبلمان مناسب نيز مي‌تواند تاثير زيادي در نحوه بازاريابي داشته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.