عوامل موثر در قيمت اجراي غرفه نمايشگاهي

غرفه سازي نمايشگاهي,ساخت غرفه نمايشگاهي

عوامل موثر در قيمت اجراي غرفه نمايشگاهي

يكي از دغدغه هاي مهمي كه اغلب غرفه داران براي شركت در نمايشگاه دارند، قيمت اجراي غرفه نمايشگاهي خواهد بود. اما هيچ گاه نمي توان براي ايجاد يك غرفه نمايشگاهي هزينه هاي قطعي را در نظر گرفت، چرا كه قيمت اجراي غرفه نمايشگاهي به عوامل متعددي بستگي دارد. به طور مثال نوع سبكي كه غرفه دار در طراحي مي پسندد و يا سادگي و پيچيدگي طرح مي تواند اين قيمت را كاهش يا افزايش دهد. در اين ميان عوامل تأثير گذار ديگري نيز وجود دارد كه در اين بخش به طور اجمالي به بررسي برخي از آن ها مي پردازيم.

فضاي غرفه نمايشگاهي

يكي از عوامل موثر بر قيمت اجراي غرفه نمايشگاهي را مي توان فضايي كه قرار است با توجه به آن غرفه را طراحي كرد و ساخت، دانست. چرا كه هر چه اين فضا بزرگتر و گسترده تر باشد، طبعاً به متريال بيشتري براي ساخت غرفه نمايشگاهي نياز دارد. از طرفي ديگر ميزان انرژي و زماني كه براي ساخت غرفه هاي بزرگتر صرف مي شود بيشتر از غرفه هاي نمايشگاهي كوچك است به همين دليل مي توان گفت قيمت اجراي غرفه نمايشگاهي در فضاهاي بزرگ مي تواند به نسبت فضا، نيروي كار، انرژي و همچنين متريال صرف شده بيشتر باشد. در اين راستا و با توجه به فضاهاي نسبتاً كمي كه در اختيار غرفه سازان قرار مي گيرد و هزينه اجاره بالايي كه براي آن پرداخت مي شود، بهتر است با افراد باتجربه و كارآزموده در زمينه اجراي غرفه نمايشگاهي خود در ارتباط باشيد تا علاوه بر استفاده بهينه از فضا شما را از پرداخت هزينه هاي گزاف معاف كنند.

غرفه نمايشگاهي-رايكاسازان

قيمت اجراي غرفه نمايشگاهي با توجه به نوع طرح

نوع طرح انتخابي براي اجرا و طراحي غرفه نمايشگاهي از ديگر مواردي است كه مي تواند قيمت اجراي غرفه نمايشگاهي را دستخوش تغيير كند. در واقع اگر طرح انتخابي از سوي مشتري ساده باشد، قطعاً هزينه هاي كمتري را در پي خواهد داشت اما اگر اين طرح پيچيدگي هاي خاص خود را داشته و براي اجراي آن نياز به صرف زمان، انرژي و همچنين متريال بيشتري باشد، طبعاً مشتري را ملزم به پرداخت هزينه هاي بيشتري خواهد كرد. اما در اين مورد نيز لازم است بدانيد علاوه بر توجه به تعرفه اجراي غرفه نمايشگاهي با توجه به بودجه مالي خود، از طرح هايي استفاده كنيد كه اهداف شركت و تبليغاتتان را به مخاطبان منتقل كند، چرا كه لزوماً استفاده از طرح هاي پيچيده در اجراي غرفه نمايشگاهي و پرداخت هزينه هاي بالا براي اين كار دليلي بر جذاب بودن كار نهايي نخواهد بود.

غرفه نمايشگاهي-رايكاسازان

نورپردازي از ديگر عوامل موثر بر قيمت اجراي غرفه نمايشگاهي

يكي از موارد مهمي كه مي تواند در جذابيت غرفه نمايشگاهي نقش موثري ايفا كند، استفاده از نورپردازي است. اما همين سيستم نورپردازي و پياده سازي آن مي تواند در قيمت اجراي غرفه نمايشگاهي نقش بسزايي داشته باشد. لذا تجهيزاتي كه براي نورپردازي در غرفه مورد استفاده قرار مي گيرد هر چه بيشتر و پيچيده تر باشد قطعاً هزينه بيشتري براي مشتري در پي خواهد داشت و در عين حال سيستم نورپردازي ساده مي تواند با هزينه هاي كمتري در غرفه پياده سازي و اجرا شود. از طرفي ديگر نورپردازي در مكان هاي كوچك طبعاً با كاهش قيمت همراه است و در فضاهاي بزرگتر افزايش قيمت را به دنبال خواهد داشت.

غرفه نمايشگاهي-رايكاسازان

مواد مصرفي در ساخت غرفه نمايشگاهي

از ديگر عوامل موثر بر قيمت اجراي غرفه نمايشگاهي كيفيت و جنس مواد مصرفي براي ساخت غرفه خواهد بود. متريالي كه براي ديوار ها، سقف، كف و ديگر عوامل دكوراتيو در غرفه نمايشگاهي مورد استفاده قرار مي گيرد مي تواند عاملي مهم در افزايش يا كاهي قيمت اجراي غرفه نمايشگاهي باشد. به طور مثال استفاده از كناف باكيفيت و مرغوب براي زيباسازي سقف غرفه، استفاده از چوب و ام دي اف براي ديوار ها و ديگر قسمت هاي غرفه، استفاده از انواع شيشه، آينه و... هزينه هاي بيشتري را در پي خواهد داشت. علاوه بر نوع جنس و كيفيت آن كه سبب افزايش قيمت اجراي غرفه نمايشگاهي مي شود؛ هزينه هاي ديگري از قبيل آن ،هزينه برش اين مواد، حمل و نقل آن ها و همچنين مونتاژ كردنشان نيز مي تواند متفاوت باشد.

غرفه نمايشگاهي-رايكاسازان

اجراي غرفه نمايشگاهي توسط افراد مجرب

با توجه به تمامي مواردي كه پيشتر ذكر شد، به جرات مي توان گفت مهم ترين عامل افزايش يا كاهش قيمت اجراي غرفه نمايشگاهي استفاده از افراد مجرب و كاردان در اين زمينه است. چرا كه اگر طراحي و اجراي شما توسط افرادي انجام شود كه در اين زمينه كارآزموده و باتجربه هستند قطعاً مي توانند با استفاده بهينه از فضا و همچنين با توجه به هدف تبليغاتي شما بهترين غرفه را ساخته و نظر مشتريان را جلب نمايند. اين در حالي است كه كمك گرفتن از افراد ناشي براي ساخت غرفه نمايشگاهي مي تواند همان هزينه هاي كم را برايتان چندين برابر كرده و حتي ممكن است كارايي و جذابيت لازم را هم نداشته باشد. چرا كه يك تيم مجرب طراح و اجراي غرفه نمايشگاهي مي تواند نياز مشتري، سليقه او و اهداف تبليغاتي اش را به خوبي شناخته و با سرعت و دقت بيشتري كار را پيش ببرد. از آنجايي كه اين افراد با مشكلات موجود در كار و حرفه خود به خوبي آشنايي دارند، از مشكلات و ضررهاي احتمالي كار جلوگيري نموده و تا حد امكان قيمت اجراي غرفه نمايشگاهي را براي غرفه داران كاهش داده و آن ها را از ضررهاي مالي باز مي دارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.